El

Jag vet inte om ni har sett att det har blivit vinter?

Hemma är det snökaos. Snön vräker ner och vi har åtskilliga decimeter med snö. Kallt är det också, och nordanvind ...

Pannrummet går ju inte så snabbt framåt. Det där med att snickra utomhus i snöstorm, det är ju inte varesig lätt eller ens lämpligt. Henrik är ute och spikar och kommer in med kylskador som ser ut som brännskador på händerna.

Vi har precis hittat gränsen för hur mycket elpatronen kan värma. Japp, så nu tar vi och slutar upp med nordanvind och snö tack. Jag har sovit i dag under två täcken och två filtar och tyckte inte ens att det var varmt ...
Jag har en inneboende sovmotor som gör att jag max har ett sommartäcke på mig om det är varmare än 19 grader i sovrummet. Resten får ni räkna ut själva.

Om jag nu skall fortsätta gnället så kommer det handla om vägen, snön, snön och vägen ...

Om jag inte skall fortsätta gnället så kan jag berätta om sonen som är stolt ägare av fem stycken hamstrar (zhu zhu pets, leksaker).



 Jag kan berätta om grabben som åker skidor och lyckligt får hjälpa pappa att försöka att elda i spisen i källaren. Varför han är lycklig över det, är för att han har klara pyromantendenser ... *Suck*

Jag kan berätta om grabben, som faktiskt läser så bra nu att jag sitter med en stolt klump i halsen när han gör läsläxan.

Jag skulle kunna berätta om sälenresan och om hur mycket vi ser fram emot den.
Jag skulle också kunna berätta om våra unghundar som faktiskt är riktiga små terrorister å ena sidan och ljuvliga små varelser å andra sidan.

Men det gör jag inte ...
Jag gnäller över snön ... och över vägen ...

Kommentarer
Postat av: Ingela

Det är väl skönt att få gnälla ett tag på allt och alla. Men det tar snart slut så du bara får possitivt att säga om det mesta. Jag saknar snön för här är det bara ett par cm.Men vi har många kalla vindar istället. Kram

2010-11-29 @ 09:46:31
Postat av: Sabine

Gnäll på ! Känns faktiskt lite skönare när man får ventilera ut det. Vad roligt att Hjalmar är så duktig! Man blir så glad när det funkar för dem. Jag som egentligen tycker om snön tycker inte alls det är bra nu, vi har gegga under så hästarna kan inte bli utsläppta på stora gärdet. Men hundarna är ju lyckliga och ungarna. Kan tänka mig att Hjalmar älskar snön, tom Camilla tycker om snön i år. Förra året satt hon inne hela snöperioden och såg på 5 myror är fler än 4 elefanter. Ha det gott i elendet!

2010-11-29 @ 10:12:23
URL: http://workingkelpie.blogspot.com
Postat av: Svekhult-ia

Åh, duktiga Hjalmar!!! Hårt arbete ger resultat, så gott!



Den där elen....jag kan inte köra tvättmaskinen nu när det är så kallt, då blåser huvudsäkringen. Så vi får väl bara vända kläderna ut och in tills det blir vår.

2010-11-30 @ 08:36:26
URL: http://www.svekhultia.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0