I survived ...

Jag menar kalaset. Jag överlevde.

Ni skall se när skolbussen stannar och det bara väller ut barn. Alla dundrar in i hallen kastar av sig kläderna i en hög, som efter 15 sekunder är ett berg. Springer upp för trappan in i lekrummet ... och sedan så är dom försvunna ...

Jag kan knappt fatta hur lätt det gick i år. Alla barnen bara fungerar.  Visst var det några tårar och några fula ord, men i huvudsak så gick det helt fantastiskt bra.

Barn i dag är inte lite längre fram än vad jag var. Dom är MYCKET längre fram. Jag hittade två pojkar och två flickor pussandes i soffan. 8 år ... *Jösses*


Sedan finns det ju saker som värmer hjärtat mer än annat.

Tösen som smyger ner till mej i köket och berättar om vad som har hänt under dagen.
-Sanna, hör här: RRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

R:et har satt sig, äntligen. Ögonen strålar starkare än en uppåtgående sol.

Grabben som kommer ner för att berätta:
-Jag brukar inte gilla att gå på kalas. Men hit tycker jag är roligt att komma!


ÅH, DESSA LJUVLIGA UNGAR!!!!!

Kommentarer
Postat av: Svekhult-ia

Naaaaww, goa goa ungar! Då är det värt varenda minut....och nu är det ett helt år till nästa gång!!



Jag drog en lättnadens suck över att sonen inte ens fört ordet kalas på tal efter hans födelsedag....för tidigt visade det sig. Nu har han räknat ut att han ska plocka ut sitt innestående kalas som en sleepover med ett helt gäng grabbar OCH några töser!! HUR tar man sig ur det???

2010-11-28 @ 11:34:16
URL: http://www.svekhultia.wordpress.com
Postat av: Sanna

Jag hade förlagt sleepovern till sommaren ... i tält ...

Eller hade inte ni villavagnar? Ni kanske har någon vagn som kan vara ungdomsgård över en helg?

Tösernas vara eller inte vara ... är svårare. Så beroende på hur grabbarna och töserna uppför sig. Men jag tror och hoppas att det är helt ok i hans ålder.

Annars så tror jag stenhårt på att kalas är kalas. Med andra ord så serveras varmkorv/hamburgare/tårta och är han riktigt duktig så blir det disco ;)



Ge honom och bästa kompisen en tur till bion som kalas. Det kan nog fungera om du lägger upp det rätt :) Så får ni "fundera" vidare på sleepover-ideén".



Kram!

2010-11-28 @ 23:08:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0