Påsklov

I fredags så började påsklovet. Barnen hade ju arbetat in en dag när dom hade kvällsföreställningarna.
Den extra lediga dagen behövdes. Den behövdes så väl.
Sonen var uppe i högtryck, både efter musikalens sena dagar, lovets början och den blivande fyrhjulingen.

Vi hade en fredag, där vi gick en fin balansgång. Sonen hade ett jämnt och bra humör. Som en exploderande krutdurk ungefär ... Från morgonen till kvällen.

På lördagen vaknade han och var sig själv igen.

Så ifall ni undrar vad vi skall göra under påsklovet, så kan jag förtydliga lite. Jag skall göra skyltar och stå på torget och sonen ... han skall med stor säkerhet köra fyrhjuling, köra lite mer fyrhjuling, och efter det så skall han nog köra mer fyrhjuling.

Där emellan så har han en påskuppgift. Han skall fotografera fåglar. Fotografierna av fåglarna skall sättas in i en pärm och namnet på fågeln skall tas reda på och skrivas ovanför fotografiet.
Det känns som en lagom uppgift, där han både tränar lite läsning, lite skrivning och lite fåglar.

Men eftersom jag sedan Japan, har fått ett brinnande intresse för kontinentalplattor, jordbävningar och bergskedjors födelse, så kommer han åka på lite av den varan också. Det kan aldrig skada. Jag har en lab med en vulkan som vi eventuellt skall greja med och just nu finns det mycket bilder på en viss tsunami.

Som sommaruppgift skall han få roa sig med lite geografi. Jag återkommer med mer info om det senare i sommar. ;)


Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0