Plöjt

Henrik har fått plöjt ner all stallgödsel. Det känns bra.
Nu i veckan så verkar vi ha vädrets makter med oss så att det kommer att gå att harva och så.

Det blir fint det.

Påsken kommer ju nu i veckan. Jag kommer att roa mej med att jobba 4 dagar på raken. Jätteskoj ...

Hemma behöver vi göra en påskbrasa av gigantiska mått. Gudars vad med skräp det ligger överallt efter pannrumsbygge och vinterns vedermödor.
Tyvärr så knäcktes kroppen av lammningen, så vi får se när den eldningen och städningen blir av.

Nu är vi snart framme i Maj. Då tar vi vår son och drar till Frankrike. Henrik skall hålla kurs och jag och sonen skall roa oss. Dom har haft 30 grader varmt därnere ett tag och det kan jag gärna ta lite av.

Sonen har börjat träna på dom tre franska ord jag kan och kan dom snart med samma bravur som jag ;)

Jag undrar om sonen sover över huvud taget i natt?
Jag kommer ju inte göra det av förklarliga skäl. Jag har ju en arbetsgivare som betalar mej för att vara vaken.

Har en aning om att han kommer att sova stående, på språng. Undrar hur länge jag kommer att få sova i morgon ... Gissar på att jag har tur om jag får sova till 12.

Fyrhjulingar drar kan man säga. Tror nästan att morgondagen slår julafton ...

Lammen växer och växer.
Dom små huliganerna kan inte längre ha lammbarerna inne hos sig. Dom gnager snabbt sönder napparna i en takt som liknar ljusets. Vi hade så mycket mjölk i bädden så det liknade inte nått. Men nu får dom in barerna med jämna mellanrum. Inte ultimat ...

Jag lyckades bli väldigt förvånad häromdagen. En tacka som har ett nummer som börjar på 30**, mao född 2003, stoppade ner hela näsan i lammbaren och slurpade begärligt i sig en liter eller så ... Jag blev så paff att jag inte gjorde något förrän jag konstaterade att hon minsann tänkte tömma baren. Nu smyger hon omkring och satsar på napparna om man inte vaktar henne. *Tar mej för pannan*
Hon var ju inte ens flasklamm ...


Ha det!





Kommentarer
Postat av: Svekhult-ia

Hahaa, jag hörde en annan som också berättade att de sett en av deras tackor dricka ur mjölkbaren..... sicket jäkla sätt och ta mjölken från barnen :-) Jag har bara två lamm kvar på mjölkbaren och kan nog ta bort den till helgen, det ska jag fira!!

Sååå du har en såndär räserunge nu :-) Fasa blandas med glädje över deras glädje........

2011-04-18 @ 13:04:55
URL: http://www.svekhultia.wordpress.com
Postat av: Sanna

Ja, snart har jag en sådan där räserunge Gulp



Det är nästan så illa att jag kan tänka mej att bli religiös på kuppen.

2011-04-18 @ 14:11:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0