Mitt i natten

Ibland så fungerar orden. orden strömmar genom fingrarna i en snabb jämn takt.
Ibland så fungerar det inte.

Thats life.

Men när jag ändå är inne på engelska (amerikanska) uttryck och bloggar så kom jag på alla dom där små förkortningarna som man använder släntrianmässigt. OMG, LOL, WTF, FTW osv.
Jag brukar använda svenska dito: *Ler* *skratt* osv,
men visst är dom engelska användbara.

  • FTW (For The Win = bra)
  • LOL (Laughing Out Loud = hihi, hoho)
  • OMG (Oh My God = mänhärregu)
  • WTF (What The Fuck = vaffa… )



Läste ett annat blogginlägg där dom hittade på svenska akronymer. 

Hennes förslag var:

HMS (Herre Min Skapare)
DPT (Dra På Trissor)
NGSPTL (Nu Går Skam På Torra Land)
KIK (Kors I Krösamoset)
HJ (Herre Jistanes)
SMFK (Slår Mig För Knäna)
DMB (Dra Mig Baklänges)
IMFT (Instämmer Med Föregående Talare)

Lite småroligt.


Ha det!

 

Kommentarer
Postat av: Anna med hund i hälarna

SL (småler) och tar till mig alla förkortningar, älskar sånt!

2011-03-11 @ 21:41:27
URL: http://www.hildings.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0