Lammar gör det.

Jag är osäker på hur många lamm som det har fötts idag, men det närmar sig14-15 stycken.
Vi har märkta 47 lamm och vi har nog 25 omärkta vid det här laget som fortfarande står i boxar.
Tack och lov så var Sandra här i några timmar hon gjorde boxarna så jag kunde koncentrera mej på lammningen. Det har varit en del fellägen och andra konstigheter i dag. En omgång fyrlingar har vi fått som nu redan är reducerade till trillingar eftersom en annan tacka fick två och kunde gå med tre. Jag har försökt att adoptera bort den lille trillingen som var en förmycket till en tacka som jag gissar bara får en. Jag är inte säker på utgången på den adoptionen... Det är svårt att adoptera på Leicetrarna. Dom är väldigt mycket mer misstänksamma.

Nu måste hundarma få mat och sedan så skall dom få kraftfoder i ladugården.

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0