Jag har två!

Hjalmar har bett och bett om att få bada i bäcken.
Jag har ständigt sagt nej. Bäcken är långt i från ren men det har hänt att han har badat i den förrut.
Den enda gång som bäcken, eller Vallbyån som den egentligen heter, är ren är vintertid. Lite väl kallt då.

Men jag har ju inte bara ett barn ...?
Eller det har jag ju!

Men barnets far är nästan jämngammalt med barnet i vissa frågor.

Så i söndags så gick dom båda ner till bäcken. Främst för att rasta hundar. Men när frågan kom upp så säger barnets far:
-Hoppa i bara!

Barnet som förstod att nu gäller det att ta vara på det här. Krängde av sig jackan och DÖK i bäcken. Alla andra kläder OCH dom fodrade gummistövlarna hade han naturligtvis på sig, eftersom det var kallt i vattnet och han ville ju inte frysa.

Sedan gick dom hem. Eller Hjalmar sprang visst. Försökte var nog rätta ordet. Det var tungt tyckte han. ... och kallt.

När han kom hem och krängde av sig kläderna så var stövlarna märkligt nog fyllda med vatten. Undrar hur det hade gått till?

Vilken tur att jag har två "barn". Så att dom har någon att leka med och göra dumheter tillsammans med.

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Lottie

Ha ha, underbart!!! Jag tror Hjalmar har en lycklig barndom =)

kraam och ha en fin Halloween! :-)

2008-10-28 @ 12:41:59
Postat av: Sanna

Jo visst, har han en lycklig barndom! Jag undrar lite var någonstans mina gener hamnade bara? Det känns som att jag har hans far och en klon här hemma.



Ha en fin Halloween du med! Hoppas tävlingen blir rolig!



Kram!

2008-10-28 @ 13:51:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0