En pinnes äventyr eller En vinterbadare

image231

Hjalmar hittade en pinne som han ville ha med sig.
-Men Hjalmar du kommer aldrig orka bära den...
-joo då, det kan jag visst. Jag är 1000 stark.

image232

Jodå, pojken var 1000 stark. Man behöver ju faktiskt inte bära pinnen hela vägen heller...

image233

Väl ner vid bäcken så slängde han i pinnen i bäcken på ena sidan och springer sedan till andra sidan för att se när pinnen åker genom trumman.

image234

Här kommer pinnen! *Stort jubel*

image235

Pinnen gled vidare i bäcken och Hjalmar försökte övertala hundarna att hämta den.
Men nej... Inga hundar ställde upp...

image236

Så Hjalmar fick plocka upp den själv och hamnade därmed på fel sida om bäcken eller Vallby Ån som den så vackert heter.

image237

-Titta mamma! Jag hoppar tillbaka!

image238

Åhhhhh hej!!!

image239

PLASK!!!!!!!

image240

-Mamma! Jag ramlade i! Jättekul!
Mamma, det är jättekallt kan du hjälpa mej?

image241

Kom lille gubben. Det verkar som du blev våt!

image242

-Vet du mamma. Stövlarna blev också våta. Det låter jättekul när man går.
-Va blev stövlarna våta *fniss*.
-Ja, jättevåta. Det är vatten i dom.

image243

Nu går vi hem!
Det är ju inte så långt , som tur är.
Det är tungt att gå med så blöta kläder!

image244

Efter en varm dusch och nya torra kläder, nedbäddad framför en film så mår man väldigt bra!

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Birka

Åh vilken fantastisk bildserie! Och vad gudomligt söt han var på sista bilden, en riktig charmör!

2008-01-23 @ 08:08:24
URL: http://lindal.blogg.se
Postat av: Sanna

Tack!. Jag var så nöjd med att jag både fick med mej kameran och lyckades ta korten.

Kram!

2008-01-23 @ 09:49:28
Postat av: Johanna med Felizia

Vilken charmig kavalkad av bilder :-) Kameror är guld värt...

2008-01-23 @ 10:52:10
URL: http://grynisen.bloggagratis.se
Postat av: Barbro holmberg

Vilken duktig fotograf du är!! Dessutom måste du ju ha is i magen när du låter Hjalmar göra sina egna erfarenheter. Fast jag tycker att Bozz kunde gjort någon nytta!!
Trevlig helg till er alla!
Barbro och Rolf

2008-01-25 @ 18:30:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0