Sonens Milla

Idag äntligen, så lammade sonens (flasklamm) tacka Milla. 2 stora fina lamm, ett svart och ett vitt.
Det tråkiga var att det var två bagglamm. Hjalmar vill så hemskt gärna spara efter Milla.

Men vi rullar tillbaka tiden till att vi kom ut och såg att Milla äntligen hade lammat.

-Titta mamma! Lammen har kommit!
(Här kikar vi tvärs över ladugården, som just nu har c:a 150 lamm, springade runt.)
-Ja, titta! sa jag.
-Åh, mamma! Det är två stycken. Ett svart och ett vitt. Jag hoppas att det är tjejjer.

Det är nu sonen går in till sin nylammade tacka som står helt lös i boxen och hjälper lammen att hitta spenarna.
Helt själv utan hjälp.
När Milla vänder lite på sig så säger han till henne lugnt och fint och efter c:a 30 sekunder står lammen på var sin sida och äter.

Min stora duktiga son!


-Fast mamma ... Det blev två killar. *Suck*

-Ja, men du kan ju spara på vilken tacklamm som helst. sa jag.

Så nu verkar det som att Tummelisa kommer att bli sparad.

Man kan ju inte bestämma allt.



Ha det!




Kommentarer
Postat av: Svekhult-ia

Duktiga Hjalmar, vilken djurkänsla!!! Hoppas han växer fort och kan avlasta sina stackars föräldrar :-)

2011-03-20 @ 00:26:04
URL: http://www.svekhultia.wordpress.com
Postat av: Sanna

Han gör mycket redan nu. Djurkänslan är fin.

Han kommer att göra mycket bra saker nästa år.

Stolt

2011-03-20 @ 21:02:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0