Då börjar nedräkningen

Snart så lastar vi hela bilen full och åker ner till Tyskland.
Där går EM i vallning av stapeln i helgen som kommer.

Som tur är så har vi folk som kommer att bo här hemma för att kolla till djur och hus.

Vi har hittat ett ställe där vi kan bo hos en Tysk Indier. Det kändes som att komma tillbaka till jobbet när jag hörde "Curryengelskan".

Gudars vad mycket det är som skall stämma. Vi har några dagar på oss när vi kommer hem, där vi bland annat skall stoppa in en skolstart med bussåkning osv, innan vi skall vidare till Wales där Bozz och Majja skall tävla VM.

Tvättmaskinen går här hemma och planeringen går i 190 knyck.

Får skall ner från skogen. Lamm skall skickas till slakt. Lamm skall avmaskas. Hundar skall placeras ut. Tusen samtal skall ringas och vad skall jag ha på mej?
Alla Hjalmars byxor har hål på knäna eller har haft hål på knäna. Vissa av dom har haft hål och har nu hål igen.

Hjalmars DVD har gått åt skogen. Inget skoj med två långresor framför oss.
Har jag riktig otur så kommer Eli att börja löpa medan vi är borta. Hur löser man det?

Jag har sagt upp Hjalmars fritidsplats idag och fått besked om när skolbussen kommer. Nu undrar jag hur man gör dom dagar han inte skall med?

Henrik har köpt en ny trimmer, stl stor,  idag. Han är ute och testar den just nu. Den låter bra iallfall.
Henrik kom in nu. Han var lyrisk. Den gamla vi har har aldrig fungerat särskilt bra. Så Jonsered den är ...

Ha det!

Kommentarer
Postat av: Ingela

Hjalmars byxor kan inte vara hål på för jag har inte hört något om lagning

2008-08-19 @ 21:38:59
Postat av: Sanna

Vet du... Dom har liksom kommit till under sommaren. Han måste tillbringa halva sin tid omkringkrypandes på knä.

Jag kan lägga dom i en hög och skicka ut dom till dig om du kanske har lite tid över?



Ha det!

2008-08-20 @ 13:54:38
Postat av: Lena

Oroa dig inte för skolbussen!!

Man brukar få ett telefonnummer till chauffören och sen är det lätt som en plätt att sköta planeringen med honom/henne.

Kram

2008-08-23 @ 14:34:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0