Shoppat

Idag så har vi varit på Hornbach och shoppat. Det blev en rikig utomhusbur till Turtles och lite tillbehör såsom träolja. Jag och gossen har precis oljat in varje millimeter utav buren. Han gick med liv och lust inför den uppgiften.
I morgon så har buren nog torkat och då skall lille Turtles få flytta in. Det känns lite bättre i stället för den rangliga buren som han bor i nu. Det känns som om han är lite för utsatt för väder, vind och hundar i den som han bor i nu. Å andra sidan så är den större och otroligt lätt att hålla ren ;)

Jag har ju väntat på att han skulle tappa intresset för sin kanin. Men det har han inte gjort utan det är ungefär samma intresse nu som i början. Klart att jag måste påminna honom om att plocka mat till kaninen osv. Men å andra sidan så måste jag se till att Hjalmar äter och klär på sig också. Så det verkar som om kaninen får stanna.

Han blir naturligtvis en utekanin. Hans bur kommer att stå ute på sommaren och inne i ladugården på vintern.




Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0