Regn

Så sitter man här igen...

Klockan är 03:31.
Det är ju självklart mörkt ute. Det ser jag genom kameran.

Men vad som irriterar mej är att det inte regnar....
Det har ju regnat i jag vet inte hur många dagar i sträck.

Varför hålla upp när det är natt?

Antagligen för att det är för få som irriterar sig på det då. Om det inte kan få fram dåligt humör hos fler än några hundra så kan det lika gärna hålla upp.

Japp, jag tror att regnet är något ondskefullt med känslor. Varför skulle det annars börja regna så fort jag sätter foten utanför dörren?

Skall vi försöka att komma överens att inte vara irriterade på regnet i en vecka? Se om vi kan skrämma bort det.
Våra gärden hade blivit lyckliga. Jag vågar inte släppa ut några träningsfår på dom. Jag tror att gärdena kanske äter upp dom då... Eller att fåren helt enkelt sjunker ner i den bottenlösa leran tillsammans med alla stenåldersbyarna.
Bara tanken på att se dom stackarna försvinna ner i leran gör mej lite skakig...

Hundarna surfar tufft på leran. Dom springer så fort att leran inte hinner ta dom. Bozz som springer mellan gärdet och löptiken har nästan utvecklat surfningstassar. Men troligen så har leran ändå trängt in i huvudet på honom eftersom han inte hör vad man säger och inte ser vart man går. Det kan gå över när Maja slutar löpa... Men det kan också vara regnet som fyllt öronen på honom...

Tja, så är det!

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0