Lön för mödan

Vi hade ju som sagt bråttom i morse.
Jag bad Hjalmar hjälpa mej att samla ihop plasten som låg på baksidan.
-Måste jag ... kom det gnälligt.
Varför?
Kom det sedan innan jag ens hade svarat.
-Ifall du gör det så kan du ta en glass efteråt, sa jag glatt och kände mej som en rätt så dålig mamma som mutar min son.
Grabben for iväg och samlade ihop plasten i en sopsäck, sedan så samlade han ihop all annan skräp och körde det i sin lilla skottkärra och slängde det i soptunnan.
Glad och stolt kom han in. Tog en glass och sa stolt till Pappa.
-Jag har förtjänat en glass!

Dagen fortsatte på samma sätt. Han sopade och tömde diskmaskinen. Hjälpte mej med tvätten och städade sitt rum.

Efter Milla och Malte hade kommit så kom han plötsligt ut på gärdet där vi hade kursen och hade plockat med sig en colaflaska en saftflaska och tre glas i en påse.
-Jag orkade inte vattnet så vi får dricka stark saft. Sa han pustande.
Med tanke på att saften var oblandad, så drack vi cola.

Vilken stor kille det börjar bli!!!!
Så stolt!

Ifall dagen blir så här bra för att man mutar med en isglass, så tänker jag göra det fler gånger!


Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0