En ny vecka, en ny dag...

Då börjar den vanliga trallen igen. efter helgens jobb så är det lammningen som gäller. Fortfarande.
Jag har ingen aning om hur många lamm vi har, men det är drygt 200. Har ingen aning om hur många tackor som lammat men det närmar sig, eller har gått över 100.
Henrik tycker att vi har för lite tackor och hotar med att behålla 30 ungtackor... *Suck*
det är då jag ser nästa års lammning framför mej. 30 stycken som inte vet vad lammning är och absolut inte vill ha ett eget lamm. 30 stycken som blir totalt livrädda när lammet kommer och dessutom rör på sig. Men nu överdriver jag lite... Det kommer inte att bli problem med alla 30. Men det kommer säkert att bli meck med 10 av dom. Eftersom vi har finull, och faktiskt har valt den rasen själva, så får inte våra ungtackar ett lamm och ett gäng går tomma. Nej, dom flesta får två lamm, några får tre lamm som dom inte kan ta hand om... Men det hjälper vi ju dom med.

Nu har jag gnällt färdigt...

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0