Duscha!

I helgen jobbade jag natt.
På måndag kväll så skulle vi åka hem till min Pappa som fyllde år.
När man vänder dygn och har sovit väldigt lite så är man inte riktigt möblerad i skallen. Illamåendet går i vågor och man är alldeles skakig och jättetrött.
Den pedagogiska sidan finns inte då. Henrik brukar ta med sig Lilleman ut så att jag får vackla omkring och vara förvirrad själv i några timmar. Ni kan ju tänka er en rejäl baksmälla och tjattrande 6-åring så får ni en känsla av hur det är.

Sedan kom dom in mina grabbar och det var nästan dags att åka.

-Hjalmar hoppa in i duschen nu!
-Va DUSCHA? Jag som har varit med pappa och låtit dig vara ifred!

Jag bröt ihop. Jag skrattade hjärtligt åt vattentortyren som jag tyckte att sonen skulle genomgå trots att jag inte ens var arg på honom.

Ha det! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0