Första advent

Religiös? Jag?

Nej, jag är så hopplöst oreligiös att jag inte ens hade koll på att det var första advent den HÄR helgen. Jag var spiksäker på att det var nästa.

Så nu kommer vi till den jobbiga delen.

Normalt sett så sover jag till 16:00, vacklar då upp, duschar och ramlar ner till dom andra, utan att ens försöka få ögonen att visa samma bild.
Därefter så äter jag frukost och mannen och sonen äter middag.  Medans jag försöker bre på ost, hälla gurka i ett glas och skala mjölken så försöker jag att låta bli att ha ihjäl mina absolut högt älskade killar. Jag gissar på att dom inte får kontakt med mig hur dom än gör ...

I morgon så skall jag alltså studsa upp, ta fram ljusstakar och tända adventsljus.

Gissa hur bra det kommer att gå?

För 10 år sedan försökte jag koka hundmat en sådan dag. Det slutade med att jag badade högerhanden i kokande buljong.

Ja, men låt bli. Gör det när du vaknar i lugn och ro på måndag. Hör jag någon som säger?

Ja, tjena ...

Sonen kommer till skolan. Fröken frågar klassen. Vad var det som hände i helgen?
Klassen svarar: Första advent!

Eller nästan hela klassen. För där sitter en liten kille och ser helt frågande ut.

Så kan vi ju inte ha det!

Tänk inte ens tanken på att be Henrik att ta fram adventsljusstaken. Han har att göra ändå.

Suck ...

Kan någon ringa brandkåren i förebyggande syfte i morgon (söndag) vid 4-tiden på em?
Jag gissar på att jag då har kommit på den jättebra idén att låta Hjalmar tända ljusen och att jag dessutom inte är vid mina sinnens fulla bruk, så att jag låter den lille pyromanen behålla tändstickorna.


Glad första advent.

Eller nå´t.







Kommentarer
Postat av: Svekhult-ia

Du låter lika oinspirerad som jag....tappat bort både ljusstakarna och eluttagen och därmed också pyntlusten......



Men det ska ju inte de stackars barnen behöva lida för nä....bara att kavla upp ärmarna.



Hoppas att huset står kvar! Advents-kram.

2009-11-29 @ 16:46:27
URL: http://www.svekhult.com/hundia
Postat av: Sanna

Huset stod kvar när jag åkte hemifrån. Det borde stå kvar när jag kommer hem då.



Nej, du har rätt. I morgon så skall det upp andra gardiner och ljusstakar.



Kram!

2009-11-30 @ 01:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0