Skolan för 9999 gången

Ja, ifall ni undrade var jag var igår, så var jag i skolan.

Sonens riktiga lärare ringde i förrgår. Hon har inget lätt jobb. Jag blev helt slut av hur jobbigt det kan vara att ha 8 7-åringar och 2 6-åringar.

Sonen har varit i högform några dagar och vägrat att göra skolarbetet, inte gått att ha i skolsalen och dessutom kallat läraren för idiot.

Charmtroll ...


Det gick ju mycket bättre när jag var med. Men jag var ju inte med hela dagen.

Dom har börjat med läsläxa nu. Sonen skall kunna sidan 6-11 och ha gjort ordbild på 5 ord tills på onsdag i nästa vecka. Han är lika inspirerad av läxan som jag av att tillbringa 365 dagar i tält, ensam, i Sibirien. Nu slipper jag Sibirien, men han slipper inte läxan. Han har dessutom inte 365 dagar framför sig utan sisådär 13 år ...

Det verkar som att jag kommer att tillbringa en stor del av nästa vecka i skolan.

Hip hurra ...


Unge!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0