ja, oj ...

Livet är fullt upp just nu.

Jag håller på att tapetsera Hjalmars rum på andra våningen. Det blir verkligen jättefint, blåbärsblå väggar och allt annat vitt. Golvet kommer att bli en utmaning, det är liksom en rygg mitt i rummet ...
spännande ...

I förra veckan åkte jag iväg på tur till Västerås, jättekul tills vi var i Mariestad och det snöade lappvantar.

Matteprov har jag roat mej med idag. Jag tror att det gick bra ... det kändes besynnerligt lätt. Förmodligen så har jag väl inte fattat ett smack; )

Den nya pannan kommer på fredag eller måndag. Men än finns det inget pannrum att ställa den i ... Henrik och Hjalmar har hugget upp massor av ved. Sista lasset blev galet. Skopan lossade full med ved och ramlade ner över traktorn. Man får vara tacksam för att inte någon av mina pojkar skadade sig. Traktorn skadade sig i iallafall. Framrutan gick åt skogen och kylaren likaså ...

Den här hösten kommer att gå till historien, kostnadsmässigt.


Ha det!

Kommentarer
Postat av: Sabine

Lappvantar! härligt, jag kan se de framför mig.

Det med skopan lät läskigt värre, sån himla tur inget levande var under.

2010-10-28 @ 13:28:20
URL: http://sabineheiden.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0