Fyrhjulingen















I morse när jag kom hem, studsade sonen ut ur sängen.
-Ja! Äntligen måndag! hojtade han och höll på att gå rakt in i elementet.
Jag gick och la mej, satte klockan på 12:30 och somnade som en sten.
12:30 gick det inte att gå upp, inte en chans. Men jag kom upp en timme senare. Yrvaken, illamående, skakig och helt slut.

Vi kom iväg iallafall. Varmt och härligt, solen sken och fåglarna kvittrade.

Vi hämtade cykeln, fick tag i en bra ryggplatta och en fräck hjälm med dödskallar. Det kan ju inte bli bättre.
Sonen var som en skinande sol.

Vi kom hem efter att ha stannat och köpt bensin. 20 liter för säkerhets skull ...

Byggde ihop cykeln och sedan äntligen skulle sonen få köra.

Henrik tog en sväng för att se så att bromsar fungerade och för att kolla hur snabb den var.
När han svischade iväg så sög det till i magen på mej. Den var galet snabb. Galet!

-Det där kan du glömma! sa jag till sonen.
Just där och då ... var det inte långt till tårarna för gossen.

Henrik justerade ner gasen. Långt ner. Sedan kunde vi tänka oss att släppa upp vår guldklimp på sin motorcykel.
*Ja,gudars ...*

Lyckan var total. Han lovade vara försiktig och satte sig på cykeln.
Försiktig var ordet. Han provade sig fram och körde lugnt och tryggt. Svängde fram och åter, kollade hur det kändes att svänga och hur man backade.

Vi gick ut på stora gärdet och där släppte försiktigheten mer och mer.

Han kör bra. Bob har verkligen tränat upp honom. Henrik har låtit honom köra traktorn mycket. När han har suttit med såklart. Det har också utvecklat körtekniken. Så jag måste säga att det ser stabilt och bra ut.

Middag åts och därefter var det mer fyrhjuling, såklart.

Det är nu som det börjar gå snabbare och snabbare. Fattar inte om det helt enkelt är så att han har kört in cykeln?
Men den går helt enkelt bra mycket snabbare, trots att den är kraftigt strypt.

Skumt.

Sonen är lyrisk.

Helt lyrisk.

Jag är glad för att vi lever alla tre. Det är jag.



Ha det!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0