Sportlov slut

Sportlovet är slut.
I morgon så börjar skolan igen.

I skolan så har dom dessutom antisvordomsvecka. Varje svordom som passerar över de små prinsarnas och prinsessornas ljuva läppar medför omedelbart ett samtal hem till föräldrarna.

Jag har en känsla av att skolans telefonräkning kommer att sju-dubblas och att veckan kommer att kännas lång för lärarna. Men jag hoppas att det kommer att bli lyckat och att svordomarna och de ändå värre könsorden försvinner.

Min prins svär ju aaaaldrig och jag kommer därför inte att få något samtal. Men jag kommer för säkerhets skull och för att få bort dom få svordomar som skulle kunna passera över sonens läppar, att hota förmana honom, innan han kliver på bussen i morgon. Det hjälper nog till att ta en blick på schemat över fyrhjulingens schema med vackra guldstjärnor. *Ler*
Två veckor har vi nu bockat av. Om sex veckor skall det bli fyrhjuling. *Ryser* Hur kunde jag gå med på det där?

Det känns som att vår satsning på läsning har börjat att ge lite avkastning. Mjölkpaketsläsning är fin träning ;)


Ha det!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0